,,Lato, nie kończ się jeszcze"

Lato, nie kończ się jeszcze.

Jeszcze całuj nas blaskiem słońca, 

jeszcze niech nas figlarny wietrzyk muska, 

jeszcze niech krople letniego deszczu przyjemnie chłodzą skórę, 

jeszcze niech pachnie skoszonym zbożem. 

Niech jeszcze zieleń koi zmęczone oczy. 

 

 Lato, Ty nie idź! 

Bo znowu robi się ciemno, 

bo drzewa stracą swe korony, 

a ptaki przestaną śpiewać 

i wszystko zapadnie w letarg. 

 

Lato, Ty nie idź! 

Pozwól się jeszcze sobą nacieszyć. 

 

                                             D.M.P.

Komentarze

  1. PS Kochana musisz w profilu na wordpressie ustawić przekierowanie do bloga <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny tekst na piosenkę:-)
    Lato, zostań!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nadal wierzę w to, ze to lato jeszcze przyjdzie. Może nie na cały miesiąc, ale tydzień, kilka dni.. po prostu wierzę, że będzie ciepło, przyjemnie i dzień będzie dłuższy.. aż szkoda się z nim żegnać :c

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, w powietrzu już wyraźnie czuć koniec lata...

    OdpowiedzUsuń
  5. Też ogarnia mnie nostalgia ... koniec lata czy tego chcemy , czy nie , już tuż, tuż . Z całą pewnością jeszcze trafią się ładne dni a przed nami złota polska jesień , ale to już inna bajka... Udany wiersz . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. :) fajny tekst na pożegnanie lata.

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka kolej rzecz. Ja lubię zmieniające się pory roku. Jesień też potrafi być piękna, złota, mieniąca się kolorami liści... a potem przyjdą święta i będzie magicznie :) Ten upływ czasu ma swój urok.

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam taką prośbę do lata. Szczególnie smucą mnie te nadchodzące ciemne wieczory bo słońce coraz wcześniej zachodzi...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładnie napisane :D Lato mogłoby trwać zdecydowanie dłużej :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety koniec lata już blisko:( piękny wiersz:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też ubolewam, że lato się już kończy :( Dla mnie mogłoby trwać cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo niestety, już po lecie... Do następnego trzeba jakoś wytrwać. ;)

      Usuń
  12. Piękne słowa! Oj, jak ja nie lubię jesieni... Mam nadzieję, że jeszcze nadejdą ciepłe dni, chociaż i tak smutek jest bo przecież dzień krótszy, ptaki odlatują...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każda pora roku ma w sobie coś wyjątkowego, ale no jednak latem jest nam najlepiej i najprzyjemniej. Pozdrawiam. ;)

      Usuń
  13. Oj tak... Lato zostań jeszcze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, można pomarzyć i poczekać do następnego.

      Usuń
  14. Jak to pięknie napisane ❤️ lato, zostań proszę. Jeszcze choć chwilę ❤️

    OdpowiedzUsuń
  15. Też chciałabym aby lato tralwalo wiecznie ^^ no ewentualnie na przemian z wiosną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długi ciepły dzień. Więcej się dzieje. Nie chce się tak bardzo spać... I inne. ;)

      Usuń
  16. niestety, próbowałam zaklinać - nie pomogło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, a niech to... Ale chociaż spróbowałaś, a to nie zaszkodziło.

      Usuń
  17. Ja akurat lubię taką wczesną jesień - lato trochę mnie w tym roku wymęczyło :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo tęsknie za latem, a do następnego jeszcze bardzo bardzo daleko. Trzeba przeżyć zimę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz