Lato na wsi - 2021

Lato na wsi

Ma urok chabrów

Czasem ubiera się w czerwień maków

A gdy ma kaprys stawia na fioletowy akcent


Lato na wsi

Smakuje ciastem z truskawkami i rabarbarem

Rumieni się złotem pszenicy

I pokazuje burzowy charakter

 

Lato na wsi

Pogrozi wichrem

Szumiącym liśćmi kukurydzy

Ale i ukoi wzrok motylim skrzydłem.

 

Czasem jest ciche

Jak zające kicające rankiem po ulicy

A czasem krzyczy

Muzyką z podwórkowych radioodbiorników.



 








*Wszystkie zdjęcia są prywatne. Filmik również. Zrobione podczas trwającego lata 2021 roku.

Komentarze

  1. Aż przypomniały mi się czasy dzieciństwa jak latem jechałam na wieś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie opisałaś lato na wsi, sama pamiętam zapachy na wakacjach u rodzinki, zapach chleba z masłem i ciast z owocami:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się Twój wiersz , a jako ,że urodziłam się i wychowałam na wsi to i we mnie wyzwolił obrazy z przeszłości . Z jednej strony sielskie, anielskie, romatyczne ... a z drugiej wszystkie te z powodu których nie lubiłam wsi i chciałam od niej uciec jak najdalej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Oooo, no to wiesz, jak to bywa. No wieś ma też swoje minusy, nie mówię, że nie, ale ogólnie na przestrzeni czasu wsie ewoluowały i to już większość to też nie są takie typowe wsie. Nie trzyma się krów, świń itd. Nie ma też tylu łąk, pojawiają się nawet zakłady pracy.

      Usuń
    2. Wiem, jestem na bieżąco i powiem tak ... dobrze , że tyle się zmieniło już na lepsze na wsi, ale nie wszystkie przeobrażenia wsi tak do końca mi się podobają... wydaje mi się, że przez takie upodabnianie się do miasta gubią swoją wyjątkowość.

      Usuń
  4. Ale śliczne te chabrowe kwiaty! Zazdroszczę wakacji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię chabry. Są urocze i niebieskie, a rzadko spotyka się niebieskie kwiaty.

      Usuń
    2. Tak! A wiersz całkiem niezły, ma wiele symboli.

      Usuń
    3. Jeszcze to zdjęcie z drogą, możesz się ładnie rozwinąć w fotografowaniu. :)

      Usuń
  5. Zawarłaś w tych kilku słowach całą kwintesencję lata :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie tak pamiętam wakacje u babci na wsi <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba przyznać, że lato na wsi ma swoje uroki :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. I jak tu nie kochać wsi! Uwielbiam! Tam najlepiej wypoczywam, wyciszam się, ładuję akumulatory. Ostatnio w weekend pojechaliśmy za miasto na lawendowe pole. Przepiękne miejsce- cisza, spokój, piękne widoki. Mogłabym tam zamieszkać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię, jak widać zresztą. Mieszkam na wsi od urodzenia. Chwilę mieszkałam w mieście, niespecjalnie mi się podobało, tylko, że bliżej miałam na uczelnię. Świetnie musi wyglądać takie lawendowe pole, jeszcze nie widziałam.

      Usuń
  9. Genialny klimat! 🙂 Jak wiele tu chwil, które mi bliskie.
    Przyroda, ciacho i powiew tego wyjatkowego wiejskiego klimatu...
    Urok jakich mało w świecie, który pędzi i nie potrafi się zatrzymać...
    Pozdrawiam i dziękuje za tak miłe przypomnienia 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie będę dodawać więcej, bo nie trzeba. ;) Pozdrawiam także.

      Usuń
  10. Uwielbiam lato na wsi :) Pięknie napisane :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj L :) przepiekne zdjecia i filmik, no i oczywiscie wiersz bardzo mi sie podoba. Pisz pisz bo masz talent

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz